rss Asianajajaliiton tiedotteita ja lausuntoja

19.6.2017 14.43

Henkilövalintoja Asianajajaliiton johtotehtäviin

Asianajajaliiton valtuuskunta valitsi 16.6.2017 erovuoroisten tilalle uusia hallituksen jäseniä.

Asianajajaliiton hallituksessa on puheenjohtaja, varapuheenjohtaja ja seitsemän muuta jäsentä. Erovuoroisten tilalle uusiksi hallituksen jäseniksi valittiin Katri Mäntylä Lahdesta ja Christian Näsman Vaasasta. Mäntylän varajäseneksi valittiin Elina Saari Jyväskylästä ja Näsmanin varajäseneksi Juha Ryynänen Oulusta.

Toimikaudet ovat kolmevuotisia ja alkoivat heti valinnasta.

Valitut korvaavat hallituksessa toimikautensa päättäneet Liisa Isomaan Rovaniemeltä (varajäsen Kari Autio, Vaasa) ja Janne Vuorilahden Tampereelta (varajäsen Katri Mäntylä, Lahti).

Toimikautensa niin ikään päättänyt Antti Riihelä Helsingistä valittiin jatkokaudelle. Hänen varajäsenekseen valittiin Mari Lampenius Helsingistä.

Asianajaja ei voi toimia samaan aikaan Asianajajaliiton hallituksessa ja liiton yhteydessä toimivassa valvontalautakunnassa. Ennen valintaansa liiton hallituksen varajäseneksi Elina Saarelle myönnettiin ero valvontalautakunnasta.