rss Asianajajaliiton tiedotteita ja lausuntoja

18.1.2018 7.00

Asianajajaliitto hakee oikeuspoliittista juristia

Hakuaika päättyy 24.1.2018.

Kaikissa oikeusvaltioissa on itsenäinen asianajajakunta oikeusvaltion turvaksi. Suomessa on hieman yli 2 100 asianajajaa. Vain Asianajajaliittoon kuuluva juristi saa käyttää nimikettä asianajaja. Suomen asianajajaliiton tehtävänä on säännellä ja valvoa asianajotoimintaa. Asianajajaliitto julkisoikeudellisena toimijana edistää asianajopalveluiden laatua, kouluttaa ja tukee asianajajia sekä osallistuu aktiivisesti lainsäädännön kehittämiseen.

Oletko sinä oikeuspoliittisesta vaikuttamisesta kiinnostunut juristi?

Asianajajakunta_kuvaelementti_kork_650pxAsianajajaliitto kehittää oikeuspoliittista työtään, ja hakee nyt oikeuspoliittista juristia. Odotamme sinulta kiinnostusta yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen ja erityisesti aitoa mielenkiintoa perus- ja ihmisoikeuskysymyksiin. Kehität liiton oikeuspoliittista toimintaa ja koordinoit liiton lainsäädäntöhankkeisiin liittyvää lausuntotoimintaa yhteistyössä liiton asiantuntijaryhmien kanssa. Vastaat myös liiton oikeusturvaohjelman seurannasta ja päivittämisestä. Yhteistyössä liiton viestinnän kanssa teet tunnetuksi liiton oikeuspoliittista työtä ja sen tuloksia. Seuraat kansainvälistä asianajajakuntaa koskevaa lainsäädäntöä ja oikeuspoliittista vaikuttamista. Tehtävässäsi raportoit liiton pääsihteerille.

Edellytämme sinulta muutaman vuoden juristikokemusta. Olet hyvä ilmaisemaan itseäsi sekä kirjallisesti että suullisesti suomen ja englannin kielellä. Sinulla on erinomaiset sosiaaliset valmiudet ja kyky verkostoitua. Olet yhteistyötaitoinen ja joustava. Haluat kehittää, olet järjestelmällinen ja oma-aloitteinen. Olet valmis tekemään myös ruohonjuuritason vaikuttamista ja toimimaan asiantuntijaryhmiemme sekä CCBE:n komiteoiden asianajajajäsenten apuna tärkeässä ja yhteiskunnallisesti merkittävässä vaikuttamistyössä.

Jos tunnistat itsesi tästä, kysy lisätietoja tehtävästä Mercuri Urvalin konsulteilta: Seija Malmi, p. 040 5225330 tai Eve Pakkanen, p. 040 7088816.

Jätä hakemuksesi palkkatoivomuksineen viimeistään 24.1.2018 osoitteessa www.mercuriurval.fi viitenumerolla FI-11644.