rss Asianajajaliiton tiedotteita ja lausuntoja

20.12.2018 8.20

Asianajajaliiton yt-neuvottelut päätökseen – irtisanottavien määrä väheni korkeintaan kolmeen

Suomen Asianajajaliitossa 26.11.2018 alkaneet yhteistoimintaneuvottelut ovat päättyneet. Ne koskivat koko liiton toimiston henkilöstöä (25 henkeä). Alun perin arvioitu määrä irtisanottavista väheni neuvottelujen aikana korkeintaan kuudesta korkeintaan kolmeen.

Yt-neuvotteluiden päättymisen jälkeen liitto on päättänyt toteuttaa toimiston henkilökuntaa koskevan organisaatiouudistuksen. Organisaatiouudistuksen tärkeänä tavoitteena on liiton strategian mukaisesti uudistaa ja parantaa liiton jäsenpalveluja vastaamaan paremmin tulevaisuuden haasteisiin. Toteutettava muutos käynnistetään muun muassa päivittämällä liiton organisaatiota ja työtapoja nostamalla asiantuntijapalvelut keskiöön sekä aloittamalla digitaalisen rekisterijärjestelmän uudistus.

Henkilöstön irtisanomisten määrä alenee vuoden 2019 aikana enintään kolmeen henkilöön. Alkuperäiseksi määräksi arvioitiin enintään kuusi henkilöä. Ensisijaisesti henkilöstöä pyritään uudelleensijoittamaan muihin tehtäviin.

Juhlavuoden Asianajajapäivä tammikuussa avaa liiton 100-vuotisjuhlavuoden teemalla Asianajaja turvaa oikeusvaltion. Satavuotias liitto haluaa uudistusten avulla varmistaa, että palvelu pysyy ajassa mukana ja on mahdollisimman hyödyllinen liiton jäsenten arjessa.

Lisätietoja:

Pääsihteeri Minna Melender, p. 050 910 1761, minna.melender@asianajajaliitto.fi
Hallituksen puheenjohtaja Jarkko Ruohola, p. 010 320 8441, jarkko.ruohola@lrhto.fi