Tiedotteita ja lausuntoja, arkisto 2016

27.1.2016 10.14

Aamuseminaari asianajajille kiinteistökehityksestä ja sopimusjärjestelyistä

Aamukahviseminaari:

KIINTEISTÖKEHITYS JA SOPIMUSJÄRJESTELYT

Aika: keskiviikko 2.3.2016 kello 8.30–10.30
Paikka: Albergan kartano, Sokerilinnantie 7 A, 02600 Espoo (Leppävaara)

Helsingin seudun kauppakamari ja Suomen Asianajajaliiton ympäristöoikeuden asiantuntijaryhmä järjestävät ajankohtaisen aamuseminaarin kiinteistökehityksestä. Seminaarin aiheita ovat
  • - Miten pääkaupunkiseudun rakentamisen haasteisiin vastataan?
  • - Mikä merkitys maankäyttösopimuksilla on kiinteistökehityksessä?
  • - Business Case - NCC
  • - Lisä- ja täydennysrakentaminen asunto-osakeyhtiön näkökulmasta

Seminaari on tarkoitettu maanomistajille, kiinteistökehitysyhtiöille, asianajajille, kiinteistölakimiehille, kiinteistönvälittäjille.

Ohjelma:

8.00 Ilmoittautuminen ja aamukahvit

8.30 Tervetuloa
Johtaja Saija Äikäs, Helsingin seudun kauppakamari
Asianajajaliiton ympäristöoikeuden ryhmän tervehdys
Asianajaja Petri Vesa

8.45 – 9.15 Maankäyttösopimukset kiinteistökehityksessä
Asianajaja Leea Salminen, Procopé & Hornborg Asianajotoimisto Oy
  • - mistä voidaan sopia?
  • - yhdyskuntarakentamisen kustannukset
  • - arvonnousu
  • - maanomistajien yhdenvertainen kohtelu
  • - onko maankäyttösopimuksille vaihtoehtoja?

9.15 – 9.45 Maankäyttö kiviainesliiketoiminnassa – Business Case
Johtaja Pertti Peltomaa, NCC

9.45 – 10.15 Lisä- ja täydennysrakentaminen asunto-osakeyhtiön näkökulmasta
Päälakimies Jenni Hupli, Kiinteistöliitto

10.15 Seminaarin yhteenveto
Asianajaja Heidi Malmberg, Asianajotoimisto Castrén & Snellman Oy

10.30 Seminaari päättyy

Tilaisuus on maksuton.

Ilmoittaudu 25.2.2016 mennessä Kauppakamarin sivuilta.