rss Arkisto tiedotteille ja lausunnoille 2014

20.5.2014 14.34

Matti Kunnaksesta laamanni

Tasavallan presidentti on myöntänyt mikkeliläiselle asianajaja Matti Kunnakselle laamannin arvonimen. Kunnas toimii muun muassa Asianajajaliiton yhteydessä toimivan valvontalautakunnan puheenjohtajana. Kunnas on työskennellyt asianajajana Mikkelissä yli 35 vuotta.

Hän on työn ohella hoitanut aktiivisesti Asianajajaliiton paikallisia ja valtakunnallisia luottamustehtäviä. Luottamustehtävissä erityisen merkityksellistä on ollut hänen panoksensa hyvän asianajajatavan kehittämiseksi. Kunnas toimi hyvää asianajajatapaa uudistaneen työryhmän jäsenenä ja on toiminut sen jälkeen valvontalautakunnan jäsenenä ja puheenjohtajana.

Työn ja luottamustehtävien ohella Kunnas on väitellyt oikeustieteen tohtoriksi sekä toiminut erittäin aktiivisesti kunnallispolitiikassa, esimerkiksi Mikkelin kaupunginhallituksessa.

Laamannin arvonimi voidaan myöntää ansioituneille lakimiehille. Itsenäisyyden aikana arvonimi on myönnetty vain noin sadalle juristille.