rss Asianajajaliiton tiedotteita ja lausuntoja

14.12.2018 Kolme prosenttia kokenut seksuaalista häirintää asianajotoimistoissa 2018

Asianajajaliitto selvitti asianajoalalla esiintyvää seksuaalista häirintää marraskuussa tehdyllä kyselyllä. Kyselyyn vastasi 800 asianajotoimistoissa työskentelevää henkilöä, joista kolme prosenttia ilmoitti kokeneensa itse seksuaalista häirintää työpaikallaan vuoden 2018 aikana.

21.11.2018 Asianajajaliitto uudistuu - digitaaliset jäsenpalvelut keskiöön

Suomen Asianajajaliitto täyttää 100 vuotta v. 2019. Liiton tehtävänä on edistää riippumattomien, ammattitaitoisten ja eettisesti moitteettomien oikeudellisten palveluiden saatavuutta kaikille varallisuudesta riippumatta. Liitolla on jäseniä yhteensä 2100. Vain Asianajajaliittoon kuuluva lakimies saa käyttää nimikettä asianajaja.

5.11.2018 Kainuun Sanomat 5.11.: Asiakkaan oikeusturvan parantaminen on yhteinen tavoite

Lue Asianajajaliiton vastine Kainuun Sanomissa.

12.4.2018 Save the Date: V Oikeuslaitospäivä 15.3.2019, Helsinki

Viides valtakunnallinen Oikeuslaitospäivä järjestetään Helsingin Messukeskuksessa 15.3.2019. Tilaisuuteen ovat tervetulleita tuomarit, esittelijät, syyttäjät, asianajajat, julkiset oikeusavustajat, kihlakunnanvoudit ja oikeushallinnon edustajat.

12.1.2018 Asianajajapäivä: Asianajajat vaativat oikeusapujärjestelmän uudistamista – uudistus toisi tehoa

Asianajajaliitto esittää julkisen oikeusapujärjestelmän laajaa uudistamista. Liiton mielestä julkista oikeusapua tulisi tarjota nykyistä laajemmin yksityisten asianajotoimistojen toimesta.

12.1.2018 50. Asianajajapäivässä vastustetaan seksuaalista häirintää

Asianajajaliiton vuotuinen päätapahtuma järjestetään tänään 50. kertaa. Tapahtuma kokoaa vuosittain Helsinkiin 1 500 asianajajaa ja muuta oikeuselämän vaikuttajaa.