rss Asianajajaliiton tiedotteita ja lausuntoja

24.5.2018 Tule ja testaa oikeustajusi!

Asianajajaliitto mukana SuomiAreenalla heinäkuussa

16.5.2018 Oikeudenkäyntiavustajien ammatillinen valvonta ja osaaminen vaihtelevat: kansalaisten oikeusturvaa on parannettava

Oikeusministeriö selvittää muutostarpeita luvan saaneita oikeudenkäyntiavustajia koskevaan lainsäädäntöön. Ministeriölle antamassaan lausunnossa Asianajajaliitto pitää ensiarvoisen tärkeänä, että uudistuksen lähtökohtana on oikeudenkäyntiasiamiesten valvonnan laajentaminen sekä sitä kautta kansalaisten oikeusturvan parantaminen.

12.4.2018 Save the Date: V Oikeuslaitospäivä 15.3.2019, Helsinki

Viides valtakunnallinen Oikeuslaitospäivä järjestetään Helsingin Messukeskuksessa 15.3.2019. Tilaisuuteen ovat tervetulleita tuomarit, esittelijät, syyttäjät, asianajajat, julkiset oikeusavustajat, kihlakunnanvoudit ja oikeushallinnon edustajat.

14.1.2018 Asianajajaliitto hakee viestintäpäällikköä

Hakuaika päättyy 24.1.2018.

14.1.2018 Asianajajaliitto hakee oikeuspoliittista juristia

Hakuaika päättyy 24.1.2018.

12.1.2018 Asianajajapäivä: Asianajajat vaativat oikeusapujärjestelmän uudistamista – uudistus toisi tehoa

Asianajajaliitto esittää julkisen oikeusapujärjestelmän laajaa uudistamista. Liiton mielestä julkista oikeusapua tulisi tarjota nykyistä laajemmin yksityisten asianajotoimistojen toimesta.

12.1.2018 50. Asianajajapäivässä vastustetaan seksuaalista häirintää

Asianajajaliiton vuotuinen päätapahtuma järjestetään tänään 50. kertaa. Tapahtuma kokoaa vuosittain Helsinkiin 1 500 asianajajaa ja muuta oikeuselämän vaikuttajaa.