rss Kotimaiset tuomioistuimet

8.6.2018 9.56

Kehotus korjata urakassa ilmenneet virheet katsottiin vahingonkorvausvelan vanhentumisen katkaisemiseksi

THO 2018:7 Velan vanhentuminen – Korvausvelan vanhentuminen – Vanhentumisen katkaiseminen

KOY oli reklamaatiossaan pyytänyt, viitaten N Oy:n ja KOY:n kesken allekirjoitettuun urakkasopimukseen ja pidettyyn katselmukseen, N Oy:tä ilmoittamaan ja sopimaan yhdessä KOY:n kanssa, miten ja milloin N Oy tulee suorittamaan kirjeessä mainittujen virheiden ja puutteiden korjaustyöt.

Kysymys sen arvioinnista, täyttikö luontoissuoritusta koskeva vaatimus velan vanhentumisesta annetun lain (vanhentumislaki) 10 §:n 2 momentissa vahingonkorvausvelan katkaisutoimelle asetetut edellytykset.