Oikeudelliset uutiset, kotim. tuomioistuimet, arkisto 2012

21.12.2012

Tuomarinimityksiä 21.12.2012. Länsi-Uudenmaan käräjäoikeuden laamanniksi Klaus Ekelund

Tasavallan presidentti päätti 21.12.2012 seuraavat nimitysasiat:

Käräjätuomari Seppo Johannes Hyartt Rovaniemen hovioikeuden hovioikeudenneuvoksen virkaan 1.3.2013 lukien, hovioikeudenneuvos Tarja Kaarina Huossa Turun hovioikeuden hovioikeudenneuvoksen virkaan 1.3.2013 lukien, käräjätuomari Klaus Ragnar Ekelund Länsi-Uudenmaan käräjäoikeuden laamannin virkaan 1.1.2013 lukien, käräjätuomari Ahti Tapio Kontturi Oulun käräjäoikeuden käräjätuomarin virkaan 1.1.2013 lukien, käräjätuomari Pia Sofia Jacobsson Ahvenanmaan käräjäoikeuden käräjätuomarin virkaan 1.1.2013 lukien, määräaikaisen käräjätuomarin Janne Ensio Mänty Kemi-Tornion käräjäoikeuden käräjätuomarin virkaan 1.1.2013 lukien ja määräaikaisen käräjätuomarin Katja Margit Tainio Ylivieska-Raahen käräjäoikeuden käräjätuomarin virkaan 1.1.2013 lukien.

Lyhennelmät esittelyn päätöksistä

Klaus Ekelund on Länsi-Uudenmaan käräjäoikeuden käräjätuomari ja osaston johtaja. Hän on hoitanut myös muun muassa kihlakunnantuomarin tehtäviä sekä ollut maakuntasyyttäjänä, nimismiehenä ja asianajajana. Hän on toiminut koulutustehtävissä ja suorittanut myös asianajajatutkinnon.

Virka tuli avoimeksi laamanni Kenneth Nygårdin siirryttyä Varsinais-Suomen käräjäoikeuden laamanniksi. Länsi-Uudenmaan käräjäoikeuden kansliat sijaitsevat Raaseporissa ja Lohjalla. Käräjäoikeudella on lisäksi istuntopaikka Kirkkonummella.