Kilpailu- ja kuluttajaviraston viikon vinkki: Milloin ja miten yrityksen pitää palauttaa rahat, kun perun verkkokauppaostokseni?

30.7.2015 | Oikeusuutiset

Markku Fredman

Yrityksen on viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuaan palautettava kuluttajalta saadut maksut

Yrityksellä on oikeus pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes tavara
on palautettu tai kuluttaja on osoittanut lähettäneensä tavaran takaisin
esim. palautuskuitilla.

Yrityksen on palautettava maksut samalla maksutavalla, jota kuluttaja
on käyttänyt. Maksun palauttamisesta ei saa aiheutua kuluttajalle
kustannuksia. Palautus voidaan tehdä muulla tavoin, kuten lahjakortilla,
vain kuluttajan suostumuksella.

Lisätietoa

Tilaa
Ilmoita
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments