rss Kansainväliset oikeudelliset tietolähteet

29.8.2017

CAS pysytti kahden kiinalaisen painonnostajan sanktiot Pekingin olympialaisiin liittyen

Urheilun kansalinvälinen välitystuomioistuin CAS on eilen julkaisemissaan ratkaisuissa pysyttänyt Kansainvälisen Olympiakomitean (KOK) päätökset siitä, että kaksi kiinalaisurheiljiaa määrättiin mm. menettämään olympiakultansa, jotka he olivat voittaneet Pekingin olympialaisissa 2008. Päätökset tulosten mitätöinnistä ja kultamitalien menettämisistä tehtiin dopingnäytteiden uudelleenanalysoinnin jälkeen tammikuussa 2017.

CAS:n lehdistötiedotteesta:

The Court of Arbitration for Sport (CAS) dismissed the appeals filed by the Chinese weightlifters Chunhong Liu and Lei Cao against the decisions issued by the Disciplinary Commission of the International Olympic Committee (IOC) dated 10 January 2017.

Accordingly, the IOC Disciplinary Decisions in which the athletes were found to have committed antidoping rule violations at the 2008 Beijing Olympic Games are confirmed and as a consequence the athletes are disqualified from the events in which they participated: Chunhong Liu – Women’s 69kg (gold medal), and Lei Cao – Women’s 75kg (gold medal).

Lehdistötiedote löytyy täältä: Appeals filed by weightlifters Chunhong Liu and Lei Cao dismissed by the CAS

CAS:n ratkaisut löytyvät täältä: CAS 2017/A/4974 Lei Cao v. International Olympic Committee
CAS 2017/A/4973 Chunhong Liu v. International Olympic Committee