rss Euroopan unioni

1.3.2018

Euroopan komissio: Komission suositus tehokkaista toimenpiteistä laittoman verkkosisällön torjumiseksi

Euroopan komissio lupasi syyskuussa 2017 antamassaan tiedonannossa laittoman verkkosisällön torjunnasta seurata edistymistä laittoman verkkosisällön torjunnassa ja arvioida, ovatko lisätoimet tarpeen sen varmistamiseksi, että laiton verkkosisältö havaitaan ja poistetaan nopeasti ja ennakoivasti

Näihin lisätoimiin voi sisältyä myös lainsäädäntötoimenpiteitä, joilla täydennetään voimassa olevaasääntelykehystä. Jatkotoimenpiteenä komissio suosittaa nyt operatiivisia toimenpiteistä – ja niihin liittyviä tarvittavia suojatoimia – jotka yritysten ja jäsenvaltioiden olisi toteutettava tämän työn tehostamiseksi, ennen kuin se päättää, onko tarpeen ehdottaa lainsäädäntöä.

Suosituksia sovelletaan kaikkiin laittoman sisällön muotoihin terroristisesta sisällöstä, vihan ja väkivallan lietsonnasta ja lastenseksuaaliseen hyväksikäyttöön liittyvästä materiaalista tuotteiden väärentämiseen ja tekijänoikeusrikkomuksiin.