Liiton edustus asiantuntijatehtävissä

Oikeuspoliittiseen säädösvalmisteluun liittyvät jäsenyydet

Jaatinen, Kari: OM:n Aineistopankkihankkeen sidosryhmäyhteistyön ja hankkeen koordinaation työryhmä, 1.9.2013–31.8.2018

Kukkonen, Suvi: Oikeusavun sähköisen asioinnin ja asianhallintajärjestelmän (Romeo) kehittämistyöryhmä, 13.2.2013–31.12.2018

Leppiniemi, Riitta (varajäsen Vainio, Antti): Tuomarinvalintalautakunta, 15.5.2015–14.5.2020

Railas, Lauri (varajäsen Rouvari, Risto): Auktorisoitujen kääntäjien tutkintolautakunta, 1.1.2013–31.12.2017

Ruohola, Jarkko (varajäsen Räihä-Mäntyharju, Hanna): Asiantuntijaneuvottelukunta, joka valmistelee ehdokkaiden nimeämisen kansainvälisten tuomioistuinten ja Euroopan unionin tuomioistuimen tuomarin ja jäsenen tehtäviin, 1.4.2017–31.3.2023

Ruuttunen, Mikko (varajäsen Salo, Mervi): Ehdollisen vankeusrangaistuksen vaikuttavuuden tehostamisen selvittäminen, 1.12.2016–1.10.2017

Salo, Mervi: Oikeusprosessien keventäminen -työryhmä (OM), 15.9.2016–30.4.2017

Sipilä, Risto (varajäsen Räihä-Mäntyharju, Hanna): Tuomarinkoulutuslautakunta, 1.1.2017–31.12.2021

Särkkä, Auni (varajäsen Niemi, Mikael): Rikoksen uhrin tarpeet huomioon ottavien käytäntöjen kehittämistä edistävä yhteistyöryhmä (OM), 15.3.2017–30.9.2018

Uoti, Sami: OM:n työryhmä valmistelemaan uudelleenlaaditun maksukyvyttömyysasetuksen edellyttämiä muutoksia kansalliseen lainsäädäntöön, 14.10.2015–31.3.2017

Uoti, Sami (varajäsen Ylönen, Hannu) ja Tenhunen, Pauliina (varajäsen Savolainen, Markku): Konkurssiasiain neuvottelukunta, 1.1.2016–31.12.2018

Muut asiantuntijatehtävät

Hilli, Rainer: Helsingin yliopiston oikeustieteellisen tiedekunnan neuvottelukunta, 2014–2017

Hippi, Juha-Pekka: Suomen Lakimiesliiton valtuuskunnan jäsen, 1.1.2016–31.12.2018

Kalkas, Hannu: Kuluttajariitalautakunnan yleisen palvelujaoston (jaosto X) varajäsen, 2012–2017

Keskitalo, Petri: Kiinteistönvälitysalan Keskusliiton laki- ja lausuntovaliokunta

Lautjärvi, Kari: Helsingin yliopiston oikeustieteellisen tiedekunnan neuvottelukunta, 2014–2017

Pohjakallio, Olli: Kuluttajariitalautakunnan yksityishenkilöiden asuntokauppa -jaoston (jaosto XII) & III täysistunnon varajäsen, 2012–2017

Ruohola, Jarkko: Turun yliopiston oikeustieteellisen tiedekunnan neuvottelukunta, 1.1.2017–31.12.2020

Räihä-Mäntyharju, Hanna: Helsingin yliopiston oikeustieteellisen tiedekunnan neuvottelukunta, 2016–2017

Salmenkylä, Hilkka: Suomen Lakimiesliiton valtuuskunnan jäsen, 1.1.2016–31.12.2018

Salmenkylä, Hilkka: Kuluttajariitalautakunnan yleisen palvelujaoston (jaosto X) jäsen & II täysistunnon varajäsen, 2012–2017

Salomaa, Jukka: Suomen Lakimiesliiton valtuuskunnan jäsen, 1.1.2016–31.12.2018

Sarvikivi, Jussi: Helsingin poliisilaitoksen rikosprosessia koskevan pysyvän kehittämistyöryhmän jäsen 09/2014–

Sipilä, Risto: Edita Publishingin yksityis-, rikos- ja prosessioikeuden lakikirjan toimituskunnan jäsen

Sorjonen, Antti: Suomen Lakimiesliiton valtuuskunnan jäsen, 1.1.2016–31.12.2018

Tuori, Risto: Kuluttajariitalautakunnan autokauppajaoston (jaosto IVb) varajäsen, 2012–2017

Ylikoski, Pekka: Helsingin poliisilaitoksen rikosprosessia koskevan pysyvän kehittämistyöryhmän jäsen 09/2014–