Asianajajaliiton järjestämää koulutusta asianajajille ja asianajotoimistojen henkilöstölle

Asianajajaliiton koulutustoiminnasta saat lisätietoa jäsenyksikön päällikkö Liisa Arolta tai koulutuskoordinaattori Marja Karppiselta.

Yhteistyökoulutuksista (tähdellä merkityt) vastaa Turun yliopiston oikeustieteellinen tiedekunta, opintosihteeri Terhi Alinikulaoik-taydennyskoulutus@utu.fi

rss Koulutuskalenteri

6.9.2018

Yrityksen vaaran merkit maksukyvyttömyyden ja väärinkäytösten näkökulmasta

6.9.2018 Helsinki. Ilmoittautuminen viimeistään 30.8. Myös etänä.

Tekniskan Salit, Eerikinkatu 2, 6. krs, klo 9.30–12.30, myös etänä

Haluatko oppia tunnistamaan paremmin yrityksen vaaran merkkejä erityisesti maksukyvyttömyyden ja väärinkäytösten näkökulmasta? Tässä koulutuksessa käydään käytännönläheisesti case-esimerkkien avulla läpi vaaran merkkien tunnistamista erilaisissa tilanteissa.

Koulutus on tarkoitettu kaikille asianajajille ja asianajotoimistoissa työskenteleville, jotka haluavat päivittää osaamistaan yritysten vaaran merkkien tunnistamiseksi.

Luennoitsijat: Chief Operating Officer Tytti Saarinen, RSM Finland Oy ja toimitusjohtaja
Seppo Suontausta, RSM Finland Oy

OHJELMA

-      Vaaran merkit tuloslaskelmassa ja taseessa – mihin eriin kannattaa kiinnittää
        erityistä huomiota?
-      Mitä muita merkkejä tyypillisesti alkaa näkyä, kun yrityksen maksuvalmius
       alkaa heikentyä?
-      Väärinkäytösten eri tyypit pääpiirteissään ja väärinkäytösten taloudellinen merkitys
-      Miksi ihmiset tekevät väärinkäytöksiä (fraud triangle)?
-      Miten väärinkäytökset tulevat ilmi ja millä keinoin niitä voidaan ennaltaehkäistä?
-      Hallituksen vastuukysymykset maksukyvyttömyyden ja väärinkäytösten ennalta-
       ehkäisyn näkökulmasta

HINTA: 195 euroa kurssipaikalla osallistuvalle (sisältää kahvit) ja 175 euroa etäosallistujalle

ILMOITTAUTUMINEN: viimeistään 30.8. tästä avautuvan linkin kautta