Asianajajaliiton koulutustilaisuudet

Asianajajaliiton koulutus on tarkoitettu asianajajille ja asianajotoimistoissa työskenteleville, koska kyseessä on liiton jäsenetu.

Asianajajaliiton koulutustoiminnasta saat lisätietoa koulutuspäällikkö Liisa Arolta tai koulutussihteeri Marja Karppiselta.

Yhteistyökoulutuksista (tähdellä merkityt) vastaa Turun yliopiston oikeustieteellinen tiedekunta, koulutuskoordinaattori  Terhi Alinikulaoik-taydennyskoulutus@utu.fi

rss Koulutuskalenteri

17.3.2017

Vahingonkorvausoikeuden ongelmia KKO:n käytännön valossa*

27.3. Helsinki ja 31.3.2017 Vaasa. Ilmoittautuminen viimeistään 20.3. (Helsinki) ja 24.3. (Vaasa)

Helsinki Helsingin käräjäoikeus,  auditorio, Porkkalankatu 13, 00180 Helsinki
                                              klo 12.00–15.30
Vaasa Vaasan hovioikeus, Rantakatu, Hovioikeudenpuisto, 65100 Vaasa
                                              klo 12.30–16.00

Luennoitsija: emeritusprofessori Ari Saarnilehto

Ohjelma:

-     Differenssiteoria ja korkein oikeus: KKO 1982 II 117, KKO 1983 II 159, KKO
        1990:107, KKO 1994:42, KKO 1997:113, KKO 1998:149, KKO 2001:28,
        KKO 2003:36 sekä KKO 2004:95 ja KKO 1983 II 69
  -     Kanneajan ja vanhentumisen katkaisemisen enimmäisajan suhde: KKO 2016:11
  -     Kanavointisääntö VahL  6:2: KKO 2015:57
  -     Vanhentumisajan alkamisesta, kun asianajaja tekee virheen: KKO 2013:72

HINTA: 170 euroa + alv 24 % (sisältäen iltapäiväkahvin)

ILMOITTAUTUMINEN: Sitovat ilmoittautumiset viimeistään

20.3. (Helsinki) osoitteessa: https://konsta.utu.fi/Default.aspx?tabid=88&tap=3723

24.3. (Vaasa) osoitteessa: https://konsta.utu.fi/Default.aspx?tabid=88&tap=3796

Osallistumismaksu maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä.

Koulutuksen lopullinen järjestäminen vahvistetaan määräajassa ilmoittautuneiden lukumäärän perusteella.

JÄRJESTÄJÄT: Turun yliopiston oikeustieteellinen tiedekunta ja Suomen Asianajajaliitto

KOULUTUSVELVOITTEEN MUKAINEN TUNTIMÄÄRÄ: 3 h