Asianajajaliiton koulutustilaisuudet

Asianajajaliiton koulutus on tarkoitettu asianajajille ja asianajotoimistoissa työskenteleville, koska kyseessä on liiton jäsenetu.

Asianajajaliiton koulutustoiminnasta saat lisätietoa koulutuspäällikkö Liisa Arolta tai koulutussihteeri Marja Karppiselta.

Yhteistyökoulutuksista (tähdellä merkityt) vastaa Turun yliopiston oikeustieteellinen tiedekunta, opintosihteeri Terhi Alinikulaoik-taydennyskoulutus@utu.fi

rss Koulutuskalenteri

12.2.2018

Toimivalta ja edustaminen osakeyhtiöissä*

12.2. Tampere, 26.3. Helsinki ja 23.4.2018 Kuopio. Ilmoittautuminen viimeistään 2.2. (Tampere), 19.3. (Helsinki) ja 16.4. (Kuopio)

Tampere 12.2., Pirkanmaan käräjäoikeus, Kelloportinkatu 5 A, klo 12.30–16.00
Helsinki 26.3., Helsingin käräjäoikeus, auditorio, Porkkalankatu 13, 12.30–16.00
Kuopio 23.4., Itä-Suomen hovioikeus, Minna Canthin katu 64 A, klo 13.00–16.30

Toimielinten toimivallanjakoon ja yhtiön edustamiseen liittyvät kysymykset aiheuttavat usein epätietoisuutta osakeyhtiöiden johdossa, osakkeenomistajissa ja sopimuskumppaneissa. Nämä teemat synnyttävät myös jatkuvasti riitaisuuksia yhtiön ja sen sidosryhmien välillä.

Luennoitsija: Yritysjuridiikan professori, OTT Veikko Vahtera, Tampereen yliopisto

OHJELMA:

•     Toimivallanjako yhtiökokouksen, hallituksen ja toimitusjohtajan välillä

•     Esteellisyyden ja tehtävienjaon merkitys

•     Tehtävien siirtäminen toiselle toimielimelle ja sen vaikutukset

•     Edustaminen osakeyhtiössä (kelpoisuus, toimivalta)

•     Edustamisoikeuden rajoitukset

HINTA: 190 euroa + alv 24 % (sisältää iltapäiväkahvin)

Osallistumismaksu maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä.

ILMOITTAUTUMINEN:

Tampereella 12.2. järjestettävään koulutukseen viimeistään 2.2. osoitteessa:https://konsta.utu.fi/Default.aspx?tabid=88&tap=4431

Helsingissä 26.3. järjestettävään koulutukseen viimeistään 19.3. osoitteessa:

Kuopiossa 23.4. järjestettävään koulutukseen viimeistään 16.4.2018 osoitteessa:

JÄRJESTÄJÄT: Turun yliopiston oikeustieteellinen tiedekunta ja Suomen Asianajajaliitto

Kouluttautumisvelvoite: 3 h