Asianajajaliiton koulutustilaisuudet

Asianajajaliiton koulutus on tarkoitettu asianajajille ja asianajotoimistoissa työskenteleville, koska kyseessä on liiton jäsenetu.

Asianajajaliiton koulutustoiminnasta saat lisätietoa koulutuspäällikkö Liisa Arolta tai koulutussihteeri Marja Karppiselta.

Yhteistyökoulutuksista (tähdellä merkityt) vastaa Turun yliopiston oikeustieteellinen tiedekunta, opintosihteeri Terhi Alinikulaoik-taydennyskoulutus@utu.fi

rss Koulutuskalenteri

22.1.2018

Talousvalmennusta asianajajille

22.1.2018 Helsinki. Ilmoittautuminen viimeistään 15.1.

Tekniskan Salit, Eerikinkatu 2, 6. krs, klo 8.30–16.30

Kouluttajana toimii OTK, varatuomari Jukka Suvitie

OHJELMA

-  Yksityisen ihmisen taloudenpito - case Niko Nieminen
         -  Yksityistalouden ja yritystalouden vertailu - yhtäläisyydet ja erot
         -  Case-yrityksen talouden perusteiden ja tunnuslukujen läpikäynti vaiheittain niin,
            että tulos ja  tase on nähtävillä kouriintuntuvasti
         -  Case-yrityksen yhden kauden kirjanpidon kirjausten ja tilinpäätöksen tekeminen niin,
            että  jokainen erä tulee tutuksi

11.30–12.15 Lounas

-  Case-yrityksen jatkokausien läpikäynti pc-yrityspelillä joukkueittain
         -  Tutustuminen eri toimialojen yritysten tuloksiin, taseisiin ja tunnuslukuihin
            graafien avulla
         -  Rahoituksen ja kassavirran merkitys, taustat ja siihen vaikuttaminen
         -  Asianajajan näkökulmasta tärkeiden erityiskysymysten arviointi: mm. mistä näkee,
            että  yrityksellä menee tai tulee menemään huonosti;
         -  Oman asianajoyrityksen tai valitun toimialan yrityksen tulos- ja taselukujen arviointi
             graafien avulla: miten menee, mistä sen näkee, mikä on tärkeintä menestymiseksi ja
             mitä voi tehdä
          - Yhteenveto ja arviointi: mitä opin yritystaloudesta

16.30  Koulutuspäivä päättyy

HINTA: 370 euroa (sisältää kahvit ja lounaan)

ILMOITTAUTUMINEN: Viimeistään 15.1. tämän linkin kautta.

Kouluttautumisvelvoite: 7 h

Järjestäjä: Suomen Asianajajaliitto