Asianajajaliiton järjestämää koulutusta asianajajille ja asianajotoimistojen henkilöstölle

Asianajajaliiton koulutustoiminnasta saat lisätietoa jäsenyksikön päällikkö Liisa Arolta tai koulutuskoordinaattori Marja Karppiselta.

Yhteistyökoulutuksista (tähdellä merkityt) vastaa Turun yliopiston oikeustieteellinen tiedekunta, opintosihteeri Terhi Alinikulaoik-taydennyskoulutus@utu.fi

rss Koulutuskalenteri

3.10.2018

Riitojen ratkaisemiseen liittyvät neuvottelutilanteet

3.10.2018 Helsinki. Ilmoittautuminen viimeistään 26.9. Myös etänä.

Tekniskan Salit, Eerikinkatu 2, 6. krs, klo 9.30–13.00

OHJELMA

9.30    Neuvotteluteoreettiset lähtökohdat
           Yliopistotutkija, dosentti Kaijus Ervasti, Helsingin yliopisto,
           kommenttipuheenvuoro asianajaja Petri Taivalkoski, Roschier Asianajotoimisto Oy

10.25  Konfliktidiagnoosin tekeminen
           Käräjätuomari, laamanni Antti Heikinheimo, Espoon käräjäoikeus

11.05  Tauko

11.20  Miten neuvottelet tehokkaasti? Miten pääset maaliin neuvotteluissa?
           -   Kertatransaktio vs. jatkuva neuvottelusuhde
           -   Miten toimia, jos vastapuoli menee siilipuolustukseen?
           Asianajaja Sten Olsson, Hannes Snellman Asianajotoimisto Oy

12.00  Paneelikeskustelu: käytännön ongelmatilanteet neuvotteluissa
           Panelistit: Antti Heikinheimo, Sten Olsson, Kaijus Ervasti sekä
           Keskuskauppakamarin riidanratkaisupalvelujen johtaja ja välimieslautakunnan