Asianajajaliiton koulutustilaisuudet

Asianajajaliiton koulutus on tarkoitettu asianajajille ja asianajotoimistoissa työskenteleville, koska kyseessä on liiton jäsenetu.

Asianajajaliiton koulutustoiminnasta saat lisätietoa koulutuspäällikkö Liisa Arolta tai koulutussihteeri Marja Karppiselta.

Yhteistyökoulutuksista (tähdellä merkityt) vastaa Turun yliopiston oikeustieteellinen tiedekunta, opintosihteeri Terhi Alinikulaoik-taydennyskoulutus@utu.fi

rss Koulutuskalenteri

22.8.2017

Rahanpesun estämisen koulutus, elo-lokakuu 2017

Koulutus järjestetään useilla paikkakunnilla 22.8.-11.10., myös etänä.

Uudessa rahanpesulaissa ilmoitusvelvollisille (mm. asianajajat) on säädetty uusia velvoitteita, kuten yritysten velvollisuus ilmoittaa tosiasialliset edunsaajansa Patentti- ja rekisterihallitukselle sekä velvollisuus järjestää ns. ilmiantokanava, jonka kautta asianajotoimiston työntekijät voivat ilmoittaa toimiston sisäisistä rahanpesulain rikkomusepäilyistä toimiston sisäisesti ja/tai Asianajajaliitolle. Asianajotoimistojen on lisäksi laadittava kirjallinen arvio rahanpesuun ja terrorismin rahoittamiseen liittyvien riskien tunnistamiseksi ja hallitsemiseksi omassa toiminnassaan.  Velvoitteiden rikkomisesta voidaan määrätä hallinnollisia seuraamuksia, jotka ovat huomattavan ankaria.

Koulutuksessa käydään läpi käytännönläheisesti uuden rahanpesulain keskeiset velvoitteet, erityisesti asiakkaan tuntemiseen liittyvän riskiperusteisen arvion laatiminen. Koulutukseen osallistuminen on erittäin tärkeää, koska käytännössä jokaisessa asianajotoimistossa tulee laatia sen omaan toimintaan liittyvä riskiarvio ja siihen perustuva ohjeistus asiakkaan tuntemiseksi. Koulutus on tarkoitettu myös asianajotoimistossa työskenteleville muille lakimiehille sekä sihteereille ja assistenteille.

Kouluttaja: Tarkastuslakimies Kristiina Sare, Suomen Asianajajaliitto

Koulutusta järjestetään seuraavasti:

22.8. Rovaniemi, Santa Claus Hotel, Korkalonkatu 29, klo 9–12
23.8. Kemi, Cumulus City Kemi, Hahtisaarenkatu 3, klo 13–16
24.8. Oulu, Radisson Blu Hotel, Hallituskatu 1, klo 9–12 ja 13–16
25.8. Kajaani, Original Sokos Hotel Valjus, Kauppakatu 20, klo 13–16
29.8. Etäkoulutus klo 9–12 ja 13–16 (maks. 95 etäosallistujaa/tilaisuus)
5.9.   Pori, Original Sokos Hotel Vaakuna, Gallen-Kallelankatu 7, klo 13–16
6.9.   Tampere, Scandic Tampere City, myös etänä (maks. 95 etäosallistujaa), klo 13–16
7.9.   Jyväskylä, Original Sokos Hotel Alexandra, Hannikaisenkatu 35, klo 13–16
8.9.   Kuopio, Original Sokos Hotel Puijonsarvi, Minna Canthin katu 16, klo 9–12
11.9. Helsinki, Tekniskan Salit, Eerikinkatu 2. Kurssipaikalla osallistuminen on täynnä, etäosallistumispaikkoja on  vapaana (maks. 95 etäosallistujaa), klo 13–16
20.9. Lahti, Solo Sokos Hotel Lahden Seurahuone, Aleksanterinkatu 14, klo 9-12
20.9. Kouvola, Original Sokos Hotel Vaakuna, Hovioikeudenkatu 2, klo 15–18
21.9. Lappeenranta, Original Sokos Hotel Lappee, Brahenkatu 1, klo 13–16
22.9. Joensuu, Original Sokos Hotel Kimmel, Itäranta 1, klo 13–16
26.9. Savonlinna, Original Sokos Hotel Seurahuone, Kauppatori 4-6, klo 13–16
27.9. Mikkeli, Original Sokos Hotel Vaakuna, Porrassalmenkatu 9, klo 13–16
3.10. Kokkola, Original Sokos Hotel Kaarle, Kauppatori 4, klo 13–16
4.10. Vaasa, Original Sokos Hotel Royal Vaasa, Hovioikeudenpuistikko 18, klo 13–16
5.10. Seinäjoki, Original Sokos Hotel Lakeus, Torikatu 2, klo 13–16
10.10. Turku, Radisson Blu Marina Palace Hotel, Linnankatu 32, myös etänä (maks. 95 etäosallistujaa), klo 13–16
11.10. Helsinki, Tekniskan Salit, Eerikinkatu 2, myös etänä (maks. 95 etäosallistujaa), klo 13–16

Koulutus on maksuton, kahvitarjoilu.

ILMOITTAUTUMINEN: alla olevien ilmoittautumislinkkien kautta.

22.8. Rovaniemi, tiedustelut vapaista kurssipaikoista: koulutus@asianajajaliitto.fi
23.8. Kemi, ilmoittautuminen viimeistään 21.8. tämän linkin kautta
24.8. Oulu, ilmoittautuminen viimeistään 22.8. tämän linkin kautta
25.8. Kajaani, ilmoittautuminen viimeistään 23.8. tämän linkin kautta