Asianajajaliiton koulutustilaisuudet

Asianajajaliiton koulutus on tarkoitettu asianajajille ja asianajotoimistoissa työskenteleville, koska kyseessä on liiton jäsenetu.

Asianajajaliiton koulutustoiminnasta saat lisätietoa jäsenyksikön päällikkö Liisa Arolta tai koulutuskoordinaattori Marja Karppiselta.

Yhteistyökoulutuksista (tähdellä merkityt) vastaa Turun yliopiston oikeustieteellinen tiedekunta, opintosihteeri Terhi Alinikulaoik-taydennyskoulutus@utu.fi

rss Koulutuskalenteri

25.5.2018

Oikeushenkilön rangaistusvastuu*

25.5. Tampere ja 8.6.2018 Vaasa. Ilmoittautuminen viimeistään 17.5. (Tampere) ja 31.5. (Vaasa)

25.5. Tampere, Pirkanmaan käräjäoikeus, Kelloportinkatu 5 A, klo 12.30-16.00
8.6. Vaasa, Vaasan hovioikeus, Rantakatu, Hovioikeudenpuisto, klo 12.30-16.00

Oikeushenkilön rangaistusvastuun soveltamisala on vuosien mittaan laajentunut, ja KKO on antanut useita mielenkiintoisia ratkaisuja niin vastuun edellytysten täyttymisestä kuin yhteisösakon mittaamisen perusteista. Oikeushenkilön rangaistusvastuun systematiikka vaatii sekä yksilövastuun että yhteisövastuun systematiikan tuntemista, ja näitä kysymyksiä tarkastellaan oikeuskäytännön avulla.

Luennoitsija: professori Jussi Tapani, Turun yliopisto

OHJELMA:

• Systematiikka ja sen keskeiset kysymykset

• Ongelmakohdat eri rikoksissa

• Ympäristörikos

• Työturvallisuusrikos

• Talousrikokset (mm. törkeä kirjanpitorikos)

HINTA: 190 euroa + alv 24 % (sisältää iltapäiväkahvin)

Osallistumismaksu maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä.

Koulutuksen lopullinen järjestäminen vahvistetaan määräajassa ilmoittautuneiden lukumäärän perusteella.

ILMOITTAUTUMINEN: sitovat ilmoittautumiset

Tampereella 25.5. pidettävään koulutukseen viimeistään 17.5. osoitteessa:

Vaasassa 8.6. pidettävään kokoukseen viimeistään 31.5. osoitteessa:

JÄRJESTÄJÄT: Turun yliopiston oikeustieteellinen tiedekunta ja Suomen Asianajajaliitto

Kouluttautumisvelvoite: 3 h