Asianajajaliiton järjestämää koulutusta asianajajille ja asianajotoimistojen henkilöstölle

Asianajajaliiton koulutustoiminnasta saat lisätietoa jäsenyksikön päällikkö Liisa Arolta tai koulutuskoordinaattori Marja Karppiselta.

Yhteistyökoulutuksista (tähdellä merkityt) vastaa Turun yliopiston oikeustieteellinen tiedekunta, palvelusihteeri Tarja Lindén, oik-taydennyskoulutus@utu.fi

rss Koulutuskalenteri

11.1.2019

Oikeudenkäynnit ennakkoratkaisuasioissa unionin tuomioistuimessa

11.1.2019 Helsinki. Tilaisuus on täynnä.

Seminaaripaikka: Asianajotoimisto Castrén & Snellman Oy, Eteläesplanadi 14, 6. krs, klo 9.00-12.00

Eurooppaoikeuden yhdistys ja Suomen Asianajajaliitto järjestävät yhteistyössä aamupäiväseminaarin oikeudenkäynneistä ennakkoratkaisuasioissa unionin tuomioistuimessa. Seminaarissa keskitytään erityisesti suullisiin käsittelyihin ja niiden käytännön näkökulmiin. Maksuton seminaari on tarkoitettu järjestävien tahojen jäsenille ja asianajotoimistoissa työskenteleville lakimiehille.

OHJELMA

8.30     Aamukahvi

8.55     Eurooppaoikeuden yhdistyksen puheenjohtajan tervehdys
            Juha Raitio, Eurooppaoikeuden professori, Helsingin yliopisto

9.00     Puheenjohtajan avaussanat
            Sari Haukka, Member of the Board of Appeal, ECHA

9.05     Suullinen istunto ennakkoratkaisuasioissa
            Allan Rosas, unionin tuomioistuimen tuomari

10.00   Jäsenvaltion asiamiehen näkökulmia oikeudenkäyntiin EU-tuomioistuimessa
            Joni Heliskoski, Suomen hallituksen valtionasiamies, UM

10.30   Kahvitauko

10.45   Oral advocacy in 20 minutes
            Anneli Howard, Barrister, Monckton Chambers

11.45   Ensikertalaisen kokemuksia suullisista käsittelyistä
            Anna Kuusniemi-Laine, asianajaja, Castrén & Snellman Oy

12.00   Tilaisuus päättyy

ILMOITTAUTUMINEN: Tilaisuus on täynnä.

JÄRJESTÄJÄT: Eurooppaoikeuden yhdistys ja Suomen Asianajajaliitto

KOULUTTAUTUMISVELVOITE: 2 tuntia 45 minuuttia