Asianajajaliiton järjestämää koulutusta asianajajille ja asianajotoimistojen henkilöstölle

Asianajajaliiton koulutustoiminnasta saat lisätietoa jäsenyksikön päällikkö Liisa Arolta tai koulutuskoordinaattori Marja Karppiselta.

Yhteistyökoulutuksista (tähdellä merkityt) vastaa Turun yliopiston oikeustieteellinen tiedekunta, palvelusihteeri Tarja Lindén, oik-taydennyskoulutus@utu.fi

rss Koulutuskalenteri

26.10.2018

Nuorten Päivät

26.-27.10.2018 Tampere. Ilmoittautuminen viimeistään 26.9.

yläbanneri 960 px Nuorten Päivät 2018

Tänä vuonna Nuorten Päivien ohjelmassa pureudutaan neuvottelutaitoihin, konfliktinhallintaan ja erilaisten erimielisyystilanteiden sovitteluun. Näihin liittyvä osaaminen on asianajajan työssä ensiarvoisen tärkeää niin oikeussalissa, sopimusneuvotteluissa kuin työorganisaation sisälläkin.

Millaisia sovittelu- ja neuvottelutaitoja asianajajat tänä päivänä työssään tarvitsevat? Miten myötätuntoiseen ajatteluun panostaminen vaikuttaa työyhteisöön? Mitä ovat asianajajien helmasynnit oikeussalissa? Mitä päättäväisellä ja yhteistyökykyisellä asenteella saa aikaan?

puhujabanneri ilman slogania

Pe

26.10.2018

7.30

Bussikuljetus Helsingistä. Lähtö Kiasman tilausajopysäkiltä (ajoaika 2,5 tuntia).

10.00

Saapuminen Scandic Rosendahliin, aamukahvi

10.30

KEYNOTE: Mahdottomasta mahdollista - case NBI

Co-Founder Jyri Lindén, Nordic Business Forum

Jyri Lindén kertoo Nordic Business Forumin tarinan, jossa kaksi opiskelijaa lähtee jahtaamaan omaa unelmaansa. Lindén jakaa esityksessään myös matkalla kantapään kautta oppimiaan ohjenuoria.

11.30

Sovittelu asianajajan työkalupakissa

Käräjätuomari ja laamanni Antti Heikinheimo, Espoon käräjäoikeus

Esityksessä kerrotaan Asianajajaliiton sovittelutoiminnasta ja -koulutuksesta. Tunnetko sovittelun mahdollisuudet? Miten se eroaa kahdenvälisestä neuvottelusta tai sovinnon edistämisestä prosessissa? Mitä on hyvä asianajo sovittelussa? Millainen on hyvä sovittelija ja hyvä sovittelu? Millaista on tulevaisuuden konfliktinratkaisu? Mitä annettavaa sovittelulla on sille? Mitä annettavaa sovittelulla on sinulle? Mitä annettavaa sinulla on sovittelulle?

11.50

Lounas

13.00

Sovittelu ja asianajajien helmasynnit

Käräjätuomari Sirpa Pakkala, Pirkanmaan käräjäoikeus

Avustaminen sovittelussa – unohda kiire, kalenteri ja kirjanpito. Malta mielesi – anna päämiehelle hetki oikeudessa. Ja muista, meillä kaikilla on etunimi – tuomarillakin.

13.45

Sovittelutaitojen merkitys ja miten niitä voi oppia

Työmarkkinajohtaja, Minna Helle, Teknologiateollisuus ry

Helle kertoo valtakunnansovittelijana keräämänsä kokemuksen ja havaintojen perusteella neuvottelupöytien pahimmista kipukohdista. Esityksessä käydään läpi myös sitä, miten jokainen voi kehittää omia taitojaan konfliktien ratkaisussa. Tärkeää on avoimuus ja tunne yhteisestä tekemisestä.

14.30

Mitä myötätunnolla saadaan aikaan?

Professori Anne Birgitta Pessi, Helsingin yliopisto

Mitä ovat myötätunto ja -into työelämässä? Mitä niihin panostamisella tutkitusti saadaan aikaan työyhteisössä? Miten ihminen voi itse kehittää myötätuntoista asennettaan ja toimintaansa. Luennossa pureudutaan myös siihen, mitä tulevien esimiesten tulisi tietää myötätunnosta ja myötätuntoisesta johtamisesta.

15.15

Yhteenveto

15.30

Kahvi

16.00

Vapaa-ajan ohjelma alkaa

Yhteislenkki Pyynikille. Kirittäjänä toimii asianajaja Jouko Juntunen
Toisena vaihtoehtona tutustuminen Pyynikin näkötorniin.

19.00

Nordic Ice Bar

19.30

Illallinen

Stand-up, Arimo Mustonen

La

27.10.2018

7.00

Aamiainen hotellissa

10.30

Lähtö Rosendahlista

13.00

Saapuminen Helsinkiin (ajoaika 2,5 tuntia)

Kuljetukset: Rosendahliin järjestetään edestakainen bussikuljetus Helsingistä, Kiasman tilausajopysäkiltä.

Hinta: 260 euroa, hintaan sisältyy koulutus ja ohjelman mukaiset tarjoilut, mutta ei majoitusta

Ilmoittautuminen: Viimeistään 26.9. tästä avautuvan linkin kautta. Huomioithan, että ilmoittautuminen on sitova.

MajoitusvarauksetHuom! Paikkakunnalla samaan aikaan järjestettävien isojen tapahtumien vuoksi hotelli on täyttymässä ja varaukset tulisi tehdä viimeistään pe 14.9. Tämä jälkeen mahdollisia vapaita päivän hinnalla olevia huoneita voi tiedustella Scandicin nettisivuilta www.scandichotels.fi tai suoraan Scandic Rosendahl hotellista (yhteystiedot alla).

Scandic Rosendahl
Pyynikintie 13, 33230 Tampere
rosendahl@scandichotels.com

Kouluttautumisvelvoite: 4,5 tuntia

Peruutusehdot: Koulutukseen osallistumisen voi peruuttaa viimeistään kaksi viikkoa ennen tilaisuutta maksuttomasti. Myöhemmin kuin kaksi viikkoa ennen tilaisuutta tehdyistä peruutuksista perimme 50 % osallistumismaksusta ja myöhemmin kuin viikkoa ennen tilaisuutta tehdyistä peruutuksista osallistumismaksun kokonaisuudessaan.

Tapahtuman yhteistyökumppanit

HAY logo