Asianajajaliiton järjestämää koulutusta asianajajille ja asianajotoimistojen henkilöstölle

Asianajajaliiton koulutustoiminnasta saat lisätietoa jäsenyksikön päällikkö Liisa Arolta tai koulutuskoordinaattori Marja Karppiselta.

Yhteistyökoulutuksista (tähdellä merkityt) vastaa Turun yliopiston oikeustieteellinen tiedekunta, palvelusihteeri Tarja Lindén, oik-taydennyskoulutus@utu.fi

rss Koulutuskalenteri

14.2.2019

Asianajotoimiston ja osakkaan verotus

14.2.2019 Helsinki. Ilmoittautuminen viimeistään 30.1. Myös etänä.

Scandic Seurahuone, Kaivokatu 12, Helsinki, klo 9.30-13.00.

Miten asianajotoimiston arvonlisäverollista toimintaa verotetaan?
Kuinka yritysmuoto vaikuttaa osakkaan verotukseen?
Saat koulutuksessa myös vinkkejä asianajotoimiston tilintarkastuksiin.

Kouluttajat: asianajaja Jaakko Klemettilä, DLA Piper Finland Oy ja
                    KHT-tilintarkastaja Turo Koila, KPMG Oy

OHJELMA

Asianajotoimiston verotus
      -   Arvonlisäverollinen toiminta
      -   Tuloverotus: Verotettavan tulon laskenta ja verovähennyskelpoiset menot
      -   Henkilökunnan palkitseminen ja muu ennakkoperintä
      -  Verotarkastukset

Osakkaan verotus
      -   Yritysmuodon valinta ja sen verovaikutukset
      -   Osinkoverotus
      -   Osakasvaihdoksiin liittyvät veroasiat

Asianajotoimiston tilintarkastus
      -   Tyypilliset havainnot
      -   Yhteys veroasioihin

HINTA: 210 euroa kurssipaikalla osallistuvalle (sisältää aamu- ja taukokahvitukset, aamukahvit klo 9.00 alkaen) ja 190 euroa etäosallistujalle.

ILMOITTAUTUMINEN: viimeistään 30.1. tästä avautuvan linkin kautta.

JÄRJESTÄJÄ: Suomen Asianajajaliitto

KOULUTTAUTUMISVELVOITE: 3 h 15 min (ohjelmaan sisältyy 15 min tauko)