Koulutukset ja tapahtumat

Täydennä osaamistasi Asianajaja-akatemian koulutuksilla

Järjestämme monipuolista, laadukasta ja edullista ammatillista koulutusta asianajajille. Koulutuksemme ovat avoimia myös asianajo- ja oikeusaputoimistojen henkilöstölle. Hyödyntämällä ajankohtaista ja asianajoalalle räätälöityä koulutustarjontaamme kehität taitojasi etulinjassa alan vahvojen asiantuntijoiden johdolla.

Valitse sinulle sopivin tapa opiskella

Monipuoliset koulutuksemme mahdollistavat opiskelun erilaisissa elämäntilanteissa ja vastaavat erilaisiin tarpeisiin. Valittavanasi on lähikoulutuksia, webinaareja, verkkokoulutuksia ja tapahtumia. Lähikoulutuksissa nautit kouluttajan läsnäolosta ja tarjoiluista paikan päällä. Webinaareissa hyppäät reaaliaikaiseen koulutukseen sieltä mistä haluat ja säästät matka-ajassa ja -kuluissa. Verkkokoulutuksia hyödynnät juuri silloin kun sinulle parhaiten sopii. Tapahtumissa koet ainutlaatuisia ja arvokkaita hetkiä yhdessä toisten oikeusalan ammattilaisten kanssa, kehityt työssäsi ja verkostoidut. Tutustu monipuolisiin koulutuksiin ja tapahtumiimme!

Katso koulutukset tapahtumakalenterista
katso verkkokoulutukset tapahtumakalenterista
katso tapahtumat tapahtumakalenterista

Kouluttautumisvelvollisuus takaa osaamisen kehittymisen

Jokainen asianajaja käyttää Suomessa vähintään 18 tuntia vuodessa itsensä ammatilliseen kehittämiseen, mitä ohjataan asianajajia velvoittavalla täydennyskouluttautumisohjeella. Näin varmistetaan viimeisin tieto alan kehityksestä ja toiminnan laatukriteereistä. Asianajajaliiton yhteydessä toimiva itsenäinen valvontalautakunta valvoo täydennyskouluttautumisvelvollisuuden täyttymistä lain edellyttämällä tavalla.

Täydennyskoulutukseksi luetaan oikeustieteellinen, muu asianajotoimintaan liittyvä ja ammattieettinen koulutus sekä ammattiin liittyvät kieliopinnot ja oikeustieteen alalla tapahtuva tutkimus-, opetus- tai julkaisutoiminta. Lisäksi myös oikeustieteellisten sekä lainvalmisteluun liittyvien lausuntojen laatiminen voidaan katsoa täydennyskoulutukseksi.

Katso asianajajien täydennyskouluttautumista koskevat ohjeet (B 09) verkkosivuiltamme.

Kysy lisää

Asianajajaliiton koulutustoiminnasta voit kysyä koulutusasiantuntija Salla Vainiolta tai koulutuskoordinaattori Marja Karppiselta osoitteesta koulutus@asianajajaliitto.fi. Yhteistyökoulutuksista Asianajajaliiton kanssa voit tiedustella Turun yliopiston oikeustieteellisesta tiedekunnasta osoitteella oik-taydennyskoulutus@utu.fi.

Ilmoittautuminen ja peruutusehdot

Käytämme koulutusilmoittautumisissa Eventilla-nimistä ilmoittautumisjärjestelmää. Kursseille ei voi ilmoittautua puhelimitse tai sähköpostilla. Muutokset tai peruutukset ilmoittautumisiin tulee tehdä vahvistussähköpostissa tulevan linkin kautta.

Lähikoulutuksiin ja webinaareihin osallistumisen voi peruuttaa viimeistään kaksi viikkoa ennen tilaisuutta maksuttomasti. Myöhemmin kuin kaksi viikkoa ennen tilaisuutta tehdyistä peruutuksista perimme 50 % osallistumismaksusta ja myöhemmin kuin viikkoa ennen tilaisuutta tehdyistä peruutuksista osallistumismaksun kokonaisuudessaan. Verkkokoulutuksen ostamista ei voi perua eikä maksua palauteta.

Matkaseminaareissa viimeistään kolme viikkoa ennen matkaa tehdyistä peruutuksista perimme 50 % osallistumismaksusta ja viikkoa ennen matkaa tai tätä myöhemmin tehdyistä peruutuksista osallistumismaksun kokonaisuudessaan.