Avoimet työpaikat

Asianajajakunta_kuvaelementti_kork_200px

Suomen Asianajajaliiton lakisääteisenä tehtävänä on säännellä ja valvoa asianajotoimintaa. Asianajajaliitto edistää asianajopalveluiden laatua, kouluttaa ja tukee asianajajia sekä osallistuu aktiivisesti lainsäädännön kehittämiseen. Suomessa on hieman yli 2 000 asianajajaa.

Asianajajaliiton yhteydessä toimivan riippumattoman valvontalautakunnan ja valvontayksikön lakisääteisiin tehtäviin kuuluu asianajajien, julkisten oikeusavustajien ja luvan saaneiden oikeudenkäyntiavustajien toiminnan valvonta. Ammatillisen valvonnan tavoitteena on turvata oikeudellisten palveluiden laatua. www.valvontalautakunta.fi

Haemme valvontayksikkömme lisävahvuudeksi

JURISTIA

toistaiseksi voimassa olevaan työsuhteeseen.

Mielenkiintoiseen tehtäväkenttääsi kuuluu itsenäinen valvonta- ja palkkioriita-asioiden valmistelu valvontalautakunnan ratkaistavaksi ja toimit myös sihteerinä valvontalautakunnan kokouksissa. Neuvot asiakkaitamme valvontamenettelyä ja hyvää asianajajatapaa koskevissa kysymyksissä. Meille on erityisen tärkeää, että pystyt huolehtimaan sujuvasti myös ruotsinkielisten valvonta- ja palkkioriita-asioiden valmistelusta.

Odotamme sinulta

• ylempää oikeustieteellistä korkeakoulututkintoa (OTM)
  • sujuvaa suullista ja kirjallista suomen ja ruotsin kielen taitoa
  • työkokemusta asianajoalalta esimerkiksi asianajotoimistosta tai tuomioistuimesta
  • itsenäistä, analyyttistä ja vastuullista otetta työhön
  • hyviä vuorovaikutustaitoja ja kykyä tulla toimeen erilaisten ihmisten kanssa.

Lisävahvuudeksesi luetaan, että olet suorittanut asianajajatutkinnon tai tuomioistuinharjoittelun.

Tarjoamme työtehtävän ainutlaatuisella oikeudenhoidon näköalapaikalla, jossa pääset omalla työpanoksellasi turvaamaan ammattieettisesti laadukkaita asianajoalan palveluita. Asianajajaliitto on pieni, ketterä ja joustava työpaikka. Työaikasi voit suunnitella liukuvan työajan puitteissa ja etätyökin on mahdollista. Saat modernit työkalut sekä mielekkään työn lisäksi tiiviin työyhteisömme tuen.

Kiinnostuitko tehtävästä? Jätä hakemuksesi palkkatoivomuksineen viimeistään 9.12.2018 sähköpostilla osoitteeseen pia.kauppinen@valvontalautakunta.fi. Lisätietoja tehtävästä antaa valvontayksikön päällikkö Pia Kauppinen p. 040 768 7656, pia.kauppinen@valvontalautakunta.fi.