Asianajajatutkintolautakunta

Asianajajatutkintolautakunta on Asianajajaliiton vuodeksi kerrallaan nimeämä lautakunta, johon kuuluu 5-7 jäsentä, joista vähintään puolet on asianajajia.

Tutkintolautakunta päättää kirjallisen kokeen ja koulutustilaisuuksien ajan ja paikan sekä ilmoittautumismääräajat. Tutkintolautakunnan vahvistamat ilmoittautumismääräajat ovat sitovia.

Asianajajatutkintolautakunnan sihteeristö laatii kirjallisen kokeen kysymykset ja tarkistaa vastaukset. Kirjallisessa kokeessa, eettisessä tai oikeudenkäyntiosassa hylätty voi tehdä tutkintolautakunnalle kirjallisen oikaisuvaatimuksen.

Puheenjohtaja:

Oikeusneuvos Tuula Pynnä

Varapuheenjohtaja:

Oikeusneuvos Riitta Mutikainen

Asianajajajäsenet:

Marja-Riitta Immonen, Lotta Kroneld-Virtanen, Petra Lindberg & Toni Malminen.

Sihteeristö

Asianajaja Juli Mansnérus ja konkurssiylitarkastaja Annika Smalén.

Lisätietoa:

• Tutkintolautakunnan kokouspäivät